Vizuální identita

Vizuální identita

co to je a proč je pro vaši značku důležitá

My jako lidé jsme vizuální stvoření. Na rozdíl od psů, kteří se spoléhají na čich, nebo delfínů, kteří jsou závislí na zvuku, komunikujeme se světem prostřednictvím vizuálních podnětů. Od renesančních obrazů po TikTok, naše kulturní posedlost krásou je nepřetržitá. Vzhledem k tomu, že trávíme stále více času na kanálech sociálních médií, je snazší než kdy jindy konzumovat, vytvářet a sdílet vizuální obsah.

Vzhledem k tomu, že je toho venku tolik, není žádným překvapením, že dnes značky potřebují vyvinout silnou vizuální identitu, která dokáže vyniknout a vydržet. Jak jednou řekl Paul Rand, ikonický grafický designér a umělecký ředitel: „Design je tichým vyslancem vaší značky.“ Každý vizuální prvek musí být pečlivě zvážen, od způsobu, jakým vytváříte logo, až po výběr barevné palety. Nyní si popíšeme vizuální identitu, proč na ní záleží a jak navrhnout takovou, která se může vyvíjet s vaší značkou.

Co je vizuální identita

Vizuální identita je soubor vizuálních prvků, které slouží k reprezentaci a odlišení značky. Přesněji řečeno, odkazuje na jakékoli viditelné součásti jako je logo nebo barvy značky, které pomáhají zákazníkům identifikovat značku. Uspořádání každého prvku značky do soudržné estetiky se rozvíjí povědomí o značce.


Vizuální identita postavená na základech identity vaší značky a popsána v grafickém manuálu posiluje vaše základní hodnoty a příslib značky prostřednictvím viditelných médií. Silná vizuální identita pomáhá vyprávět příběh vaší značky. Postupem času bude neustálé vystavení zákazníkům vaší značky podporovat asociace a vytvářet emocionální reakce, často vyvolané vizuálními podněty.

Co dělá dobrou vizuální identitu?

Vhodné: Jsou vaše vizuální prvky vhodné pro vaši cílovou skupinu? Vyvolává váš návrh tu správnou emoci? Ujistěte se, že každý vizuální design spojený s vaší značkou je vhodný pro konkrétní osobu, účel nebo situaci.

Odlišné: Zajistěte, aby se vaše vizuální identita odlišovala od konkurence a zároveň vynikla v myslích spotřebitelů. Je to poznat? Budou si to spotřebitelé pamatovat?

Jednoduché: Dobré návrhy jsou nekomplikované a snadno pochopitelné. Jak kvůli vašim interním návrhářům, tak kvůli vašim spotřebitelům – jednoduchost přispívá k přehlednosti.

Nadčasový: I když by vizuální identita měla být do jisté míry flexibilní a přizpůsobivá, musí se vyvíjet se značkou. Je důležité mít takovou vizuální identitu, která vydrží a zůstane relevantní i v průběhu času.

Funkční: Lze jej snadno reprodukovat pro každé médium? Pamatujte, že vaše vizuální prostředky budou použity v digitálních, tiskových a vnitřních prostorách. Vaše vizuální identita by to měla umožňovat.

Rozdíl mezi identitou značky a vizuální identitou

Protože značky jsou jako živé a dýchající entity, můžete si svou značku představit jako lidské tělo. Vaše značka a vizuální identita spolupracují na udržení zdravé bytosti. S ohledem na to se identita značky týká více „vnitřních aspektů“, jako je poslání, hlas značky a osobnost značky. Vizuální identita je to, co se používá k vyjádření těch „fyzických“, jako jsou logo, barevná paleta a typografie.

Společně vytvářejí úplnou a jedinečnou identitu. Tyto dva rámce pracují společně, aby podporovaly stejný cíl utváření značky.

Prvky dobré vizuální identity

Každý prvek značky spolupracuje na vytvoření jednotné identity, která komunikuje vizuální jazyk vaší značky. Zde jsou některé z částí, které přispívají k vaší vizuální identitě:

Logo

Vaše logo je symbol, který okamžitě identifikuje vaši značku. Pomocí barev, tvarů, typografie a někdy i sloganu je dobré logo takové, které holisticky ztělesňuje značku a vyvolává pozitivní pocit. Bez ohledu na to, jaký typ loga vaše značka používá, mělo by vám pomoci vyjádřit identitu vaší značky.

barevná paleta

Barvy značky, které si vyberete, budou utvářet vaši vizuální identitu v každém bodě komunikace. Mějte na paměti, že tato barevná paleta hraje hlavní roli ve vnímání a v tom, jak mohou potenciální zákazníci vnímat vaši značku. Pochopení důležitosti psychologie barev a pocitů spojených s konkrétními odstíny je taktéž důležitý.

Ujistěte se, že vyberete barvy, které jsou funkční a vhodné. Vzhledem k tomu, že barvy vaší značky budou používány v různých kontextech, paleta musí být také univerzální. Například váš web, příspěvky na sociálních sítích a tištěné materiály by měly být brány v úvahu, jak budou barvy vypadat v různých aktivech značky.

Typologie

Pokud jde o výběr typografie vaší značky, neexistuje žádný univerzální přístup. Od typu písma až po kerning mezery mezi písmeny hraje typografie hlavní roli při vyvolávání nálady, udává tón a kultivuje rozpoznání značky.

Dobrá typografie značky by měla být: čitelná, trvalá, univerzální, funkční a komunikativní.

Fotografie

Slyšeli jste staré pořekadlo: „Obrázek vydá za tisíc slov“, a pokud jde o fotografie vaší značky, je to příležitost sdělit příběh vaší značky prostřednictvím obrázků a videí a posílit vaši vizuální identitu. Při výběru fotografií jako jsou vaše webové stránky nebo příspěvky na sociálních sítích, věnujte pozornost stylu, kompozici a objektům na fotografiích nebo videích, aby byl váš obsah vizuálně konzistentní. To je klíč k vytvoření značkového a soudržného vzhledu. Vzhledem k tomu, že fotografie může být tak expresivní, je to pro zákazníky snadný způsob, jak získat pocit značky. Pokud používáte obrázky lidí, nezapomeňte zahrnout řadu různých modelů, aby každý viděl, jak se odráží ve vaší značce.

Grafika, ilustrace a ikony

Tyto vizuální prvky slouží jako stylistické rozšíření vaší značky. Od jednoduchých čar a tvarů až po konkrétní ikony mohou tyto formy nést velmi specifické funkce. Například ikony a tlačítka na vašem webu ovlivní uživatelskou zkušenost vašeho zákazníka a interakci s vaší značkou. Navíc způsob, jakým vizuálně označujete obsah na marketingových materiálech, interních školicích dokumentech, prezentacích nebo sociálních příspěvcích, to vše může být ovlivněno vaší grafikou. Ručně kreslené ilustrace mohou také vnést pocit osobnosti a individuality a když jsou použity ve správném kontextu, dodají lidštější a poutavější dotek. Bez ohledu na to, jak integrujete grafiku a ilustrace, tyto detaily přispívají k celkové vizuální identitě vaší značky a podporují kontinuitu na všech platformách.

Proč na vizuální identitě značky záleží

Vizuální identita vaší značky je to, co ovlivňuje vnímání a zanechává trvalý dojem. Je to výhodné z několika důvodů:


Diferenciace

Vytvoření jedinečné a rozpoznatelné vizuální identity je to, co odlišuje značky a podporuje diferenciaci. Soudržný materiál značky, který efektivně reprezentuje vaši firmu, nebude vynikat pouze na trhu, ale také v myslích vašich zákazníků.


Relatabilita

Pokud vaše cílová skupina považuje vaši značku za přitažlivou a snadno pochopitelnou, bude pro ni mnohem snazší se s ní spojit. Dokážete si představit, že vaše vizuální identita slouží k reprezentaci vaší značky a vyvolání personalizovanějšího zážitku. Například vaše logo často stojí jako „tvář“ vaší značky. S ohledem na to podpoříte návrh vizuální identity, která zdůrazní identitu vaší značky, pocit porozumění mezi vámi a spotřebiteli.


Konzistence

Konzistence je klíčová ve všech aspektech brandingu, ale pokud jde o vaši vizuální identitu, je to obzvláště důležité. Udržování konzistentní vizuální identity podpoří spolehlivou zákaznickou zkušenost a v konečném důsledku posílí loajalitu ke značce. Čím více spotřebitelů váš produkt pozná, tím snazší pro ně je jej vyhledat nebo mu dát přednost před ostatními.

Kromě toho, jak se vaše značka postupem času vyvíjí, podpoří růst dobře známá a hluboce zakořeněná vizuální identita. I když se vaše vizuální identita přizpůsobí, pevný základ nabídne obeznámenost a zabrání zmatení zákazníků. 


Věrnost

Jednoduše řečeno, zákazníci jsou loajální ke značkám, které znají a důvěřují jim. Podle tohoto průzkumu je 84 % zákazníků více nakloněno tomu, aby zůstali věrní značce, jejíž hodnoty jsou v souladu s těmi jejich. Silná a dobře definovaná vizuální identita usnadňuje zákazníkům závislost na značce. Čím více vaši zákazníci poznají a seznámí se s vaším produktem nebo službou (pomocí vizuálních a zážitkových prostředků), tím silnější bude jejich spojení s nimi.

Jak vytvořit silnou vizuální identitu?

01.

Používejte identitu své značky

Dobře definovaná strategie značky vám pomůže vytvořit identitu značky, která spojuje váš účel, hodnoty a cíle na jednom místě. V tomto rámci budete schopni předvídat svou vizuální identitu a udržovat ji v souladu.

02.

Poznejte své publikum

Chcete-li lépe porozumět své cílové skupině a rezonovat s ní, musíte nejprve rozvinout svou osobnost kupujícího. Zúžíte-li jejich věk, pohlaví, příjem, vzdělání, hodnoty, přesvědčení a motivaci, vytvoříte jasná pravidla pro to, s kým vaše značka mluví. Na druhé straně to bude informovat vaše volby vizuální identity.

03.

Pochopte účel své značky

Znalost účelu vašeho podnikání povede vaše rozhodnutí o značce ze všech aspektů. Například nová platforma duševního zdraví Real destigmatizuje duševní zdraví a revolucionizuje koncept online terapie. Poslání značky „nejen normalizovat péči o duševní zdraví, ale oslavovat ji“ ovlivňuje každý prubířský kámen.

04

Přizpůsobte svůj majetek

Chcete-li optimalizovat svou vizuální identitu, je neméně manuál. Slouží pro jasné pochopení jak s jednotlivými částmi vizuální identity pracovat. Například jaké rozlišení použít pro vaše logo na různých médiích až po zajištění správné barevné palety pro online materiály ve srovnání s tištěnými. 

05.

Zůstaňte konzistentní

Konzistence ve vztahu k vaší vizuální identitě je dvojí. Za prvé, jak již bylo zmíněno výše, odráží se to směrem dovnitř vašeho týmu pro budování značky jako cestovní mapa pro rozhodnutí o designu. Vedení kreativního procesu účelně, konzistence zajišťuje, že veškerý brandingový materiál je jednotný.

Za druhé, navenek rezonuje se spotřebiteli, zainteresovanými stranami a konkurenty. Konzistentní branding je přesně to, co udržuje věrné zákazníky, aby se vraceli znovu a znovu. Za zmínku také stojí, že konzistence neznamená rigiditu: značky se mohou a měly by se vyvíjet, jak získávají dynamiku a rostou. Konzistence značky prostě pokládá silný základ, na kterém může značka stavět.

Zůstaňme v kontaktu.